Ikimuistoinen palkintomatka Vila Realiin syksyllä 2017

09.01.2018

M&J Dynastialla järjestettiin viime kesänä 2017 huikea kesäkilpailu, mikä kulki nimellä Unelmien Reissu. Kisassa olivat mukana M&J Dynastian myyntitoimistojen vakituiset työntekijät sekä kesätyöntekijät. Kisa oli käynnissä koko kesän ja omalla myyntimenestyksellä pystyi varmistamaan itselleen paikan Espanjan palkintoreissulle.

Kilpailun alusta saakka oli tiedossa, että kovina urheilun ystävinä kävisimme seuraamassa livenä La Liga -ottelun ja nauttisimme muutenkin rennoissa merkeissä espanjalaisesta elämäntyylistä.

Palkintona myyntikilpailussa oli tosiaan all inclusive-reissu Villarealiin yrityksen tarjoamana, joten kilpailu oli kova. Kaikki halusivat päästä mukaan firman kustantamalle reissulle. Lopulta tiensä reissuun raivasivat M&J Dynastian myyjistä Minna, Timo, Niko ja Teemu Kuopiosta sekä Ismo ja Sara Oulusta. Hienoa oli, että kesällä aloittaneista uusista mukaan pääsivät Minna ja Ismo. Matkanjohtajaksi reissuun lähti toimitusjohtajamme Mika.

Lue reissun matkakertomus ja tunnelmat alta:

Finnairin lento Barcelonaan suuntasi liikkeelle 30.9.2017

Viime kesänä M&J Dynastian palkintoreissulle Espanjaan lähdettiin aikaisin lauantaiaamuna 30. syyskuuta 2017. Vaikka reissulaisilla matkaa olikin jo Oulusta ja Kuopiosta takana toki ennen Helsinki-Vantaan lentokentälle saapumista, niin kaikki olivat pirteinä ja ajoissa koneessa. Lentomatka meni joutuin pikkuisen torkkuessa. Finnairin kapteeni oli niin kovassa kunnossa, että nakutteli Barcelonaan perille jopa puoli tuntia etuajassa.

Barcelonassa M&J Dynastian myyjätiimiä vastassa oli reissuisäntä, opas, tulkki jne. Ari Mäenpää sekä Mercedes-Benz -tila-auto. Auto oli lastattu sovitusti pikkupurtavalla sekä tietenkin virkistysjuomilla. Matkaa määränpäähämme eli Vila-Realiin oli reilun kolmen tunnin ajomatkan verran. Matka meni rattoisasti seuratessa komeita maisemia ja tietenkin nauttiessa virvokkeita. Kelit suosivat heti alusta saakka ja elohopea kipusi mukavasti yli 30 asteeseen.

Tapaksia, hyvää ruokaa ja palkallista kulttuuria Espanjan Vila-realissa

Vila-realissa majoituimme juuri valmistuneeseen huoneistoon ja pääsimme näin mukavasti kaikki saman katon alle, mikä olikin kiva juttu, koska aikaa oli näin helpompi viettää koko porukalla. Alkajaisiksi kävimme heti hakemassa ruoka- ja juomatarpeita pari kärryllistä. Paikallinen hintataso oli todella edullinen, litra tintoa ja blancoa 67 senttiä, olut alle 30 senttiä ja eipä se ruokakaan kallista ollut. Ensimmäinen päivä meni hyvin vapaissa merkeissä ja osa porukasta kävi illasta vielä nauttimassa tapaksia ja tutustumassa paikallisiin kuppiloihin.

Espanjan pikkukaupunki heräsi eloon, kun Villarreal - Eibar kohtasivat

Sunnuntaiaamuun kaikki heräsivät ruoan tuoksuun, kun Mika oli kokkaillut aamupalat koko porukalle. Runsas aamupala olikin tarpeen, koska edessä oli reissun kohokohta, pelipäivä Villarreal - Eibar. Aamupäivän ohjelma oli vapaata. Mukava oli huomata, kuinka pikkukaupunki heräsi heti aamusta henkiin, kun edessä oli pelipäivä.

Ari on Villarreal Fan Club Finlandin presidentti ja myös Mika kuuluu samaiseen ryhmään. Luonnollisesti olimmekin sopineet ennen peliä ruokailun Villarrealin oman faniklubin kanssa. Mukana oli myös muutama henkilö Eibarin omasta faniklubista. Söimme pitkän kaavan mukaan espanjalaisia herkkuja ja jokainen pyrki kommunikoimaan parhaiden taitojensa mukaisesti.

Ruokailun jälkeen kaupungilla olikin jo täysi festivaalimeininki päällä. Cheramica-stadionin ympäristö oli täynnä ihmisiä. Ennen ottelua pääsimme vielä vip-tiloihin nostattamaan tunnelmaa ja nauttimaan virvokkeita. Kahdelle hengelle tuli mahdollisuus päästä ns. Ultraan eli fanikatsomoon, suoraan rumpuryhmän taakse. Timon kaveriksi Ultraan lähti Mika.

Ottelu oli hieno kokemus jokaiselle reissulaiselle, vaikka Villarrealin stadion ei olekaan valtava (n. 25 000 kapasiteetti), niin tunnelma oli loistava. Kotijoukkue voitti Bakambun hattutempulla 3-0 ja karnevaalimeininki jatkui kaupungilla vielä ottelun jälkeenkin.

Maanalaisten luolien ja rentoutumisen jälkeen kotimatkalle Suomeen

Viimeisenä päivänä ohjelmassa oli vielä kiertelyä Vila-Realin läheisyydessä. Kävimme mm. todella hienossa maanalaisessa luolassa, missä mentiin välillä veneellä ja välillä kävellen. Keli suosi viimeisenäkin päivänä ja vietimme paljon aikaa terasseilla ja jokainen varmasti sai rentoutua. Illalla oli ohjelmassa vielä ruokailu ja reissun viimeiset kilistelyt.

Tiistaina jokainen nukkui hieman reilummat yöunet ja ajomatka kohti Barcelonaa alkoi. Kotimatka sujui mukavasti, mitä nyt Kööpenhaminassa meinasi tulla hieman kiire koneeseen, kun meillä oli siellä välilasku.

Päällimmäisenä reissusta jäivät mieleen loistava matkaporukka, espanjalaisten ystävällisyys, loistava matsi ja mukavan pikkukaupungin tunnelma.

Saa nähdä näemmekö vielä Dynastian porukalla Vila-Real, vai suuntaammeko seuraavalla kerralla muihin maisemiin.